Lååång...

dag idag. Vaknade av mig själv kl.07.30. Klev då upp för att käka frukost sedan var schemat späckat efter 08.30. Då begav vi oss till ett tempel ganska långt bort för att få en helkroppsmassage. UNDERBART. kostade ingenting för så länge. Åkte till shoppingcentrat efter det. Shoppade, åt lunch osv. Efter det åkte vi hem hit, jag gick då ner på stranden för att bada o läsa boken. Det var mulet idag men det var skönt att sitta där o höra vågorna endå. Tillbaka till huset för att göra sig iordning för marknad...

På marknaden där vi går o tittar på alla billiga saker och medans alla thaiare pekar på en o säger "Fallang" så ser jag en flicka ligga på sin pappas rygg på backen. Hon ligger på honom för att inte behöva ligga direkt på marken och sova. Båda var riktigt riktigt smutsiga... Jag blev berörd. Det var nog det värsta jag upplevt i hela mitt långa? liv. Sjukaste.
Tänkte på filmen "Jakten på lycka". När Will smith lägger ut tidningar på golvet nere i tunnelbanan för sin son... Grät när jag såg den scenen. DEt var förnamnet ikväll...När man väl får uppleva det i verkligheten. Jag fortsatte att gå o kolla på alla ting som fanns där. Efter ett tag ser jag samma man åla sig fram på marken. Han hade inga ben.... Flickan gick brevid honom och grät.....Kunde inte cykla därifrån och inte gjort någonting. Gav dem pengar. Förhoppningsvis så att de båda får en bit mat.

På vägen hem cyklade jag i all hast i hopp om att vara framme snart. Hips vips ser jag ngt svart som ligger på backen o kommer närme ju längre jag cyklar. Det var en katt som var halshuggen :(

Sov gott. ?

Kommentarer
Postat av: cissi

men guuuud jennifer. katten, what the....! du upplever många tuffa saker. kämpa på!

2007-12-18 @ 18:57:25
Postat av: m

jag skänkte också lite bath :(

2008-01-08 @ 12:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0